Ce punem in geanta pentru maternitate ( mama si copil )


Ce punem noi in bagaj atunci cand plecam la spital sa dam nastere bebelusului? Se stie ca acesta trebuie pregatit cu mult timp inainte pentru ca...nu stii cand iti vine sorocul! Pe principiul "fa ce spune popa nu ce face popa" ... asa va recomand eu acum. Eu am fost o insarcinata mai rebela, recunosc, nu l-am pregatit, noroc ca nici nu am fost in situatia sa am nevoie urgent. Asa cum va spuneam in articolul precedent, am nascut prin cezariana si am plecat programat la maternitate, dar am o prietena care avea bagajul pregatit si bine a facut pentru ca a trebuit sa plece in toiul noptii la maternitate.

Asadar, inainte de a pleca am intrebat la clinica ce am nevoie sa imi pun in bagaj, eu neavand experienta unei internari niciodata. Acestia mi-au spus ca imi vor pune la dispozitie tot ce voi avea eu nevoie, nu va trebui sa imi aduc nimic, doar daca doresc ceva anume. Fire precauta din nascare, mi-am pus in bagaj cateva prosoape, lenjerie intima, camasa de noapte special pentru alaptat, sosete pentru ca era toamna tarziu, un capot, servetele umede si entuziasmul. Pentru bebe am luat cateva body-uri si pantalonasi, caciulita, insa nu le-am folosit pentru ca a fost imbracat cu hainele din spital. Cand am ajuns la clinica, am mai facut niste ultime investigatii, doamnele asistente m-au pregatit pentru operatie apoi, dupa ce am nascut si am fost transferata in salon, am primit de acolo o camasa de noapte potrivita pentru alaptat, de lenjerie intima nici nu mai aveam nevoie pentru ca pe toata perioada internarii am primit acei chilotei de unica folosinta (chiloti pentru lauze) si comprese sterile pentru lohii. Ce am folosit de acasa au fost prosoapele si asta din incapatanarea mea, asa obisnuiesc oriunde merg. Salonul era curat, stateam doua persoane in salon, aveam dezinfectant in camera, deci luasem servetele umede antibacteriene degeaba.

Mancare nu a trebuit sa imi aduca cineva, am mancat ce mi-au dat ei, nu pot sa spun ca imi placea (eu fiind o gurmanda) dar totusi pentru spital era foarte buna, din ce imi amintesc, dimineata un ou fiert, ceai, unt, gem, o feliuta de sunca iar masa principala, orez, piept de pui la gratar, legume la gratar, supe, cam asa ceva. Trebuie sa mai spun ca pentru stimularea lactatiei am primit ceai de anason. Ma bucur ca nu am avut nevoie, deoarece mie nu imi place gustul.

Cam asa a aratat bagajul meu si cam de atat am avut nevoie din ce mi-am pus. Acum, dupa exprienta spitalului de stat, ce-i drept nu in maternitate, va voi spune ce trebuie sa contina bagajul vostru. Cred ca va trebui sa le trecem cu liniuta deoarece e musai sa le ai la tine:

Pentru mama:

Prosoape (cate unul pe zi);
Pijamale (dupa nastere o perioada foarte lunga am transpirat foarte tare noaptea, deci cat mai multe pijamale);
camasa de noapte / sutien pentru alaptat (acestea iti vor fi de ajutor si dupa iesirea din maternitate);
Chiloti de unica folosinta;
Halat;
Sosete (depinde de anotimp);
Papuci;
Comprese sterile;
Hartie igienica;
Pasta si periuta de dinti;
Gel de dus;
Sapun;
Apa;
Servetele umede antibacteriene /dezinfectant pentru WC.

Mancarea din spitalele de stat in general este destul de proasta, daca ai pe cineva care sa iti gateasca sau sa iti aduca mancare este ideal, ai nevoie de mancare bogata in vitamine pentru a putea alapta si a te recupera mai usor.

Pentru bebe :

Body-uri (cat a fost bebe mic le-am preferat pe cele parte peste parte, se imbraca mai usor);
Pantaloni cu tot cu ciorapei;
Caciulita (bebe nostru nu a purtat decat atunci cand il scoteam afara si asta pentru ca era iarna);
Pampers ;
Servetele umede;
Biberon (in cazul in care nu reusesti sa il alaptezi + lapte praf);
Produse cosmetice (crema impotriva iritatiilor si eritemului fesier, sampon, compresa sterila si betadina pentru ombilic);
Prosoape;
Scoica pentru a-l transporta cu masina acasa;
Combinezon faș copii, paturica (in functie de anotimp).

Daca aveti experienta nasterii intr-un spital de stat si stiti ca ati avut de nevoie de altceva in plus, va rog sa imi completati lista folosind sectiunea de comentarii de mai jos.

Poza din acest articol este oferita gratuit de catre tookapic de la Pixabay

Comentarii

  1. Larisa5/23/2019

    Mi-ar fi fost de ajutor o astfel de lista cand ma pregateam sa nasc la un spital din provincie! Insa acum as vrea sa intreb cum aleg marca de scutece, care sunt cele mai bune? Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O idee foarte buna, voi face un articol despre acest subiect in viitor!

      Ștergere
  2. Buna,si lista mea a fost tot la fel la un spital de stat ,in plus mie mi-au spus sa duc doua trei sutiene ptr alăptat care trebuie sa recunosc sunt foarte comode si tampoane ptr san asa se evita petele de laptic pe haine ,între o alăptare si alta eu pierdeam mereu deci mi-au fost de folos .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru sugestie. O sa adaug si sutien pentru alaptat in lista, cu siguranta poate fi de ajutor.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu este binevenit. Puteti comenta cu ajutorul contului Google, Nume / Adresa URL (puteti scrie doar numele) sau in mod anonim.