Nastere la Maternitate privata sau de stat? Experienta mea


Emotii, emotii! E primul articol asa ca sa incepem cu inceputul... zic eu. Dupa ce ai ramas insarcinata evident ;) urmeaza alegerea maternitatii ce pentru unii este o mare bataie de cap, un intreg debate in familie la care toata lumea vine cu cate o parere, mama zice sa nasti la maternitatea din oras la care ea a nascut patru (in cazul meu) si este intreaga, sora zice nu… mai bine la o maternitate in capitala, acolo sunt conditii mai bune, personal profesionist, calificat, o prietena care vine si spune ca la privat conditiile sunt mult mai bune, personal dragut si saritor in a te ajuta cu tot ce ai nevoie si uite asa in capul tau e o mare nedumerire. Ce vei face? Trecand prin experienta asta va pot spune ca solutia a venit tot din sanul familiei, insa a familiei restranse dintre mine si sotul meu. Ne-am documentat, am evaluat situatia si fiind din provincie, am ales o clinica privata din orasul nostru la care se pot face consultatii cu medici din Bucuresti, cu acelasi medic cu care voi naste. Am mers pe aceasta varianta pentru a scuti drumurile dese si obositoare catre capitala.

Ce pot sa spun la un an si jumatate de cand am nascut e ca probabail am facut cam multe analize si ecografii in timpul sarcinii, nu stiu daca e ceva rau in asta dar ca este o cheltuiala in plus va pot confirma. Desi a fost prima sarcina, nu am fost o viitoare mamica disperata, avand noroc de o sarcina usoara, am fost relaxata, am muncit pana in ultima zi de sarcina dar aceste analize si ecografii le-am facut la indrumarea medicului, poate ca asa era politica firmei mai ales ca detineam un card de sanatate de la locul de munca cu reduceri la aceasta clinica, acesta fiind al doilea motiv in alegerea clinicii – cardul de asigurare. Am auzit multe mamici care spun ca la a doua sarcina au dat mult mai rar pe la medicul ginecolog, deja experienta isi spune cuvantul, nu te mai sperii la orice tresarire a bebelusului, stii ca e normal sa ai contractii, stii sa detectezi un pericol major, increderea in sine e la un nivel maxim.

Dezamagirea foarte mare a fost ca nu am putut sa nasc natural, am nascut prin opertie de cezariana deoarece ajunsesem la 40 saptamani de sarcina si nu aveam deloc contractii si nici dilatatie.
A ajuns si momentul mult asteptat, venirea pe lume a bebelusului nostru. Uite-ma pe mine in data de 10 noiembrie, pregatita sa nasc fara nici o emotie si medicul meu uimit sa ma vada atat de sigura. Primul contact cu bebe a fost unul emotionant, insa am realizat asta dupa o vreme. Dr. neonatolog mi l-a adus pe bebe plangand si l-a asezat langa mine, moment in care s-a linistit instant.

Dupa nastere am fost la terapie intensiva apoi in aceeasi zi am fost transferata in salon, de abia acum a inceput greul si de abia acum mi-am dat seama ca am facut o alegere buna sa nasc la o clinica privata. Salonul arata foarte bine, curat, dotat cu un pat cu telecomanda, va spun asta pentru ca imi era foarte greu sa ma dau jos din pat din cauza operatiei si cu aceasta telecomanda ridicam spatarul pana ajungeam in pozitie de sezut si abia apoi ma puteam ridica. O alta chestie misto era ca de fiecare data cand aveai nevoie de ceva puteai suna si imediat venea o asistenta draguta care sa te ajute. Pe durata celor trei zile de spitalizare, bebe a fost ingrijit, spalat, schimbat de catre asistente. La una dintre baite am participat si noi pentru a vedea cum trebuie procedat, lucru foarte important deoarece nu stiam cum se procedeaza cu toaletarea buricului, cum il speli pe cap fara sa ii intre apa in urechi, cum ii tai unghiutele. Dr. neonatolog m-a indrumat cum sa il alaptez pe bebe la san cu o rabdare iesita din comun (nici eu nu am atata rabdare si e al meu) poate parea hilar dar nu este atat de usor sa atasezi bebelul la san, multe mame nu reusesc din prima si multe renunta pe parcurs. Initial la spital nu am reusit mare lucru, insa acasa eram mult mai relaxata si am pus in practica cele exemplificate de dr. neonatolog si totul a mers struna, l-am alaptat pe bebe pana la 1 an si 2 luni. La plecare am primit un numar de telefon la care sa sun de fiecare data cand intampin o probema cu bebe, lucru pe care l-am si facut si am fost foarte multumita si linistita dupa sfaturile primite.

Stresul cel mai mare pentru mine a fost la plecare, ma gandeam ingrozita la drumul de intoarcere acasa de trei ore si jum, ma gandeam ca se va trezi, ca va trebui sa ne oprim sa il alaptez, dupa cum va spuneam nu reuseam foarte bine sa il alaptez la san asa ca ii pregatisem un biberon cu lapte matern daca ii e fomita mai repede si un biberon cu lapte praf in cazul in care i se face foame mai tarziu, un intreg arsenal. Tot drumul a fost o tacere deplina in masina sa nu cumva sa trezim printisorul, iar printisorul ne-a facut o surpriza placuta, a dormit tot drumul si totul a fost perfect.

Aceasta a fost experienta mea cu alegerea maternitatii si experienta nasterii, nu stiu daca am facut alegerea cea mai buna insa vor fi plusuri si minusuri oriunde vei alege sa nasti. Am avut norocul unei sarcini usoare, fara probleme, insa recomandarea mea pentru o sarcina cu probleme este o nastere la maternitate de stat deoarece, in eventalitatea unor complicatii, zilele suplimentare de internare sunt destul de costisitoare.

Acestea fiind spuse, va doresc o sarcina usoara si sa faceti cea mai buna alegere pentru voi!

Poza din acest articol este oferita gratuit de catre OpenClipart-Vectors si AnnaliseArt de la Pixabay

Comentarii

  1. Super acest articol, de foarte mare ajutor pentru viitoarele mame. Cred ca daca ai resursele financiare necesare dar si o sarcina fara probleme nasterea la o maternitate privata este cea mai buna alegere in Romania. Mult succes, astept articole noi la fel de informative dar si personale in acelasi timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc, articole noi vor fi postate curand. Puteti oricand sa ne lasati sugestii in sectiunea de comentarii sau accesand Formularul de Contact. Va doresc o zi frumoasa! Cu drag FunMami

      Ștergere
  2. Buna ,imi face plăcere in sfârșit sa citesc un sit ptr noi mămici ,experiența mea e diversa de a ta ,adică eu am născut in străinătate la un spital de stat ,alegerea a fost simpla ptr ca am mers unde lucra medicul care m-a urmărit pe tot parcursul sarcinii ,sigur si aici unele spitale funcționează bine altele mai puțin ,eu am fost norocoasa ptr ca era simplu curat ,personalul ca peste tot unu mai răbdătorului altul asa si asa ca peste tot de altfel ,in camera doar eu si soțul putea sta si noaptea deci chiar Ok .Din cate am auzit in tara la noi din păcate la spitalele de stat lucrurile nu sunt chiar asa roz ,trebui sa fii norocoasa sa nimerești bine ,deci eu cred ca tu ai facut o alegere buna ptr ca nașterea e un moment frumos dar si foarte delicat si daca nu nimerești in mâini bune si persoane competente poate deveni exact contrariu ,doresc tuturor mămicilor o naștere ușoară si sa speram in viitor ca sănătatea publica in tara noastră ne va da tuturor posibilitatea de a naște unde si cum vrem in baza posibilităților noastre materiale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc ca ati impartasit experienta dumneavoastra cu noi, cu siguranta va fi de ajutor pentru alte viitoare mame !

      Ștergere
  3. Sa nasti intr-un spital in Romania e jale mare.daca ai bani e de preferat un spital privat acolo esti tratat cum trebuie .asta este parerea mea si cred a multor femei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sper ca in viitor aceasta situatie sa se schimbe si mamele vor putea naste la un spital de stat fara nici o grija!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu este binevenit. Puteti comenta cu ajutorul contului Google, Nume / Adresa URL (puteti scrie doar numele) sau in mod anonim.