5 Metode Eficiente pentru Adormit Copilul


Sunt foarte multe modalitati de adormit copilul, unele mai "ortodoxe", altele mai putin "ortodoxe". Eu va voi povesti in acest articol tot ce am invatat cand am trecut prin aceasta etapa a vietii mele de proaspata mamica. La inceput stiu ca totul pare greu, poate chiar imposibil dar va asigur ca pentru orice problema exista si o solutie si imi doresc ca una dintre metodele enumerate mai jos sa fie solutia voastra ideala pentru adormit bebelusul seara fara probleme.

1. Adormitul la san
Cand era mic am inceput sa-l adorm pe bebe la san si apoi cand simteam eu ca are un somn profund il mutam in patut. Chinuiala mare si cu somnul acesta profund, pana sa imi dau seama si sa simt ca intr-adevar doarme dus i-am stricat de multe ori somnul, eu m-am enervat, ia-l iar in brate, iar țițilica, iar pune-l in patut si tot asa. Perioada aceasta, in care copilul meu adormea direct la san, a fost destul de lunga si destul de convenabila pe moment, insa pe viitor lucrurile nu s-au mai potrivit atat de bine, bebe nu mai adormea in timpul mesei si a trebuit sa gasesc o alta metoda de a-l culca.

2. Leganatul pe picioare
Asa ca prima metoda si cea mai populara care mi-a venit in minte a fost leganatul pe picioare, lucru foarte usor de altfel pentru unii insa nu si pentru mine. Poate mai exista persoane ca mine, sper sa nu fiu singura, nu de alta, dar mi-as face griji ca as avea o probema . Pur si simplu nu reuseam sa imi coordonez doar picioarele sa leagan copilul, trebuia sa folosesc si mainile sa leagan in acelasi timp perna pe care era pus bebe si efectiv, spre capul meu urca ceva care simteam ca o sa plesneasca, o sa bubuie, nu mai zic de durerea de spate si peste toate astea, adormea si foarte greu. Si am zis ... bun ... aceasta metoda de adormit nu ne reprezinta, nu e pentru noi.

3. Adormitul in patut
Am dat putin timpul inapoi la momentul din maternitate cand neonatoloaga imi explica asa frumos ca totul tine de rutina si ca trebuie sa inveti copilul sa adoarma in patut, cantandu-i sau mangaindu-l pe frunte. Aceasta metoda a dat roade insa in stilul nostru, am personalizat-o putin, cantatul il distra prea tare si am incetat sa mai cant asa ca am incercat sa legan usor patutul si treaba era gata in 10 maxim 15 minute, eventual ma mai ajuta o jucarie cantacioasa cu luminite.

4. Adormitul in balansoar
Copilul meu a adormit doar o singura data in leaganul acela balansoar, ne-am mai chinuit si alte dati dar nu am reusit, in schimb ii placea sa stea in el iar de la alte mamici am auzit ca pentru ele a fost solutia ideala.

5. Adormitul impreuna in patul matrimonial
O alta metoda de adormit foarte buna, cred eu, dar pe care nu am exersat-o este aceea de a te intinde langa bebelus astfel copilul adoarme in siguranta langa mama sau tata. E o varianta usoara si ii confera si bebelusului o stare emotionala buna simtindu-se protejat.

Mersul cu masina dealtfel il relaxa foarte tare si cum mergeam un km adormea, insa nu am vrut sa facem din asta un mod de a-l adormi noaptea inainte de culcare asa cum am mai auzit la alti parinti care isi plimba copiii zeci de kilometri pe seara ca sa ii poata adormi. Aceasta metoda o incadram definitiv la categoria "asa nu" deoarece este costisitoare, o pierdere mare de timp si devine foarte usor frustranta.

Cuvantul cheie pentru un somn linistit este rutina care ajuta destul de mult la un somn linistit. Daca obisnuiesti bebelusul sa faca nani in fiecare seara aproximativ pe la aceeasi ora, organismul lui invata acest program si ai sa observi cum el incepe intai sa motaie, nu mai e atent la jucarii asadar este momentul propice pentru somnic.

Pentru metoda numita de mine "mai putin ortodoxa", defapt una foarte trasnita si funny, va voi atasa un filmulet: Vizionare placuta :)



Link-ul pentru video de mai sus este https://www.youtube.com/watch?v=zcOhrtAFc-Y

La vremea respectiva cand am vazut filmuletul nu aveam copii si mi-am zis: asa o sa il adorm si eu pe-al meu, sa doarma bustean in orice imprejurare, sa nu se trezeasca la orice zgomot. Anii au trecut si poate ca am uitat continutul fimuletului ca altfel nu imi explic, copilul nu am reusit niciodata sa il adorm asa, asta a fost doar in visele mele, poate pentru voi o sa functioneze!

In concluzie este bine sa ascultati tot felul de sfaturi si metode de adormit copilul rapid insa trebuie sa adaptati totul la stilul vostru de viata si sa observati la care metoda reactioneaza bebelusul cel mai bine. Eu va incurajez sa alegeti metoda potrivita pentru voi astfel incat sa nu va epuizeze, pentru ca in felul acesta veti deveni tot mai obosite, mai nervoase , mai frustrate si toate astea se rasfrang asupra copilului si a intregii familii.

Voi cum obisnuiti sa adormiti bebelusul?

Poza din acest articol este oferita gratuit de catre fujikama

Comentarii

  1. Metoda noastra este una foarte simpla, inca de la inceput am atasat patutul ei de patul nostru, iar bebelina statea cu fruntea "lipita" de fruntea mea. Totul a venit de la sine sau mai bine zis ea m-a invatat pe mine cum sa o adorm:)

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu este binevenit. Puteti comenta cu ajutorul contului Google, Nume / Adresa URL (puteti scrie doar numele) sau in mod anonim.