Despre Pompa de san electrica / manuala


Pompa de san necesara sau nu? Pentru mine a fost necesara si eram obisnuita cu termenul de “pompa de san”, auzisem si vazusem la surorile mele. Inca din prima zi a nasterii am avut noroc de lactatie si nu doar pe masura poftei bebelusului ci chiar mai mult. Clinica la care am nascut avea o camera speciala, numita “lactarium” in care mamele mergeau si colectau surplusul de lapte pentu a elibera sanul si a nu se impietri, degenerand intr-o mastita. Unele mame veneau in aceasta camera pentru a colecta lapte in biberoane si a hrani copilasii deoarece nu reuseau sa ii ataseze la san dar doreau totusi sa manance exclusiv lapte matern pentru ca stim beneficiile acestuia.

Cand am ajuns acasa, furia laptelui a continuat si am folosit o pompa electrica pentru decongestionarea sanilor, mi-a fost de mare ajutor. Nu a fost nevoie sa cumpar o pompa, am folosit-o pe cea a surorii mele si a fost buna. Exista o gama larga de pompe, ele se impart in pompe manuale si electrice, apoi cele electrice pot fi simple sau duble. La un moment dat m-am interesat de achizitionarea unei noi pompe deoarece timpul de colectare al pompei pe care o foloseam, un Philips Avent, era foarte mare, undeva la 30 de minute.

In incercarea mea, am citit multe review-uri si asa am vazut ca exista pompe duble, adica poti colecta laptele de la ambii sani in acelasi timp ceea ce usureaza cu mult procesul. Review-uri bune am vazut si pentru Philips Avent, insa multe mamici se plang de pretul mare si puterea mica de extragere, ceea ce subscriu si eu. Pentru criteriul calitate – pret se incadreaza pompele Tomme Tippee, pompa de san electrica dubla Doopser, iar cel mai laudat produs am observat ca este Spectra, mamicile sunt incantate de timpul scurt de colectare, de faptul ca acumulatorul tine suficient, ca si minus ar fi calitatea biberoanelor.

Am auzit si cazuri in care nu a fost nevoie de o pompa de san, insa eu m-am folosit de acest aparat atunci cand simteam sanii angorjati, e foarte bun dar si obositor acest proces, mai ales la inceput. Noaptea dupa ce il alaptam pe bebe urma si o sesiune de colectare cu pompa care este mai lenta, preferam sa goleasca copilul tot sanul dar nu reusea pentru ca sanii produceau mai mult lapte decat avea el nevoie. Folosirea pompei presupune si niste proceduri de folosire cum ar fi spalare si sterilizare inainte de folosire si dupa , timpul de colectare al laptelui care este mai mare cu aparatul fata de timpul in care ar goli copilul sanul si asa timpul pana la urmatoarea masa ramanea destul de putin la fel si timpul meu de somn.

Cu toate astea m-am confruntat cu doua mastite destul de urate. Prima mastita a fost ceva mai usoara, mi s-a impietrit sanul si nu mai puteam nici cu pompa sa il golesc. Era o durere groaznica, in cele din urma m-a salvat bebelusul, cand i s-a facut suficient de foame incat sa nu mai reziste s-a pus pe treaba si a rezolvat problema. A doua oara cand am facut mastita a fost cateva luni mai tarziu cand incepeau sa ii iasa dintisorii bebelusului si folosea sanul meu pe post de jucarie de dentitie, atunci am ajuns la medic si am luat tratament cu antibiotic.

Pompa de san mai este folositoare atunci cand vrei sa pleci de acasa si sa ii lasi copilului laptic matern, nu am folosit-o in scopul acesta, dar e o varianta foarte buna pentru o persoana activa sau pentru urgente. Totodata, cu ajutorul pompei se poate stimula lactatia, atunci cand bebe nu mamanca prea mult poti colecta laptic pentru a nu pierde lactatia. E de preferat sa nu folosesti excesiv pompa pentru ca bebelusul sa suga exclusiv la san, asa este el cel care stimuleaza lactatia si sanul stie sa produca laptic atat cat are nevoie copilul.

In concluzie, pentru mine a fost folositoare, mi-a fost de ajutor, insa as fi preferat sa nu am nevoie deoarece timpul petrecut cu colectarea laptelui cu pompa de san mi-a mancat multe ore de somn si odihna este foarte importanta in aceasta perioada din viata mamicilor.

Voi ati folosit acest dispozitiv? Daca da, lasati in sectiunea de comentarii mai multe detalii despre experienta voastra.

Poza din acest articol este oferita gratuit de catre rawpixel.com

Comentarii

  1. Ptr mine a fost absolut de folos la început ,nu stiu cum as fi facut fara ,cred ca as fi renunțat la alăptat ptr ca bebele nostru era foarte foarte leneș ,si practic sânul stâng era complect închis ,am
    Reușit încet încet cu pompa manuala sa rezolv situația ,stăteam ore cu ea in mâna dar am vrut din toată inima sa imi alăptez bebele si nu am renunțat ,mie mia fost data împrumut dar daca aveți ocazia cea electrică rezolva tot in timp mult mai scurt ,imi pare rău ptr mastita de care ai suferit ,am
    Auzit ca sunt groaznic de dureroase .

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Orice comentariu este binevenit. Puteti comenta cu ajutorul contului Google, Nume / Adresa URL (puteti scrie doar numele) sau in mod anonim.