Cum alegi primul carucior. Sfaturi de retinut inainte sa cumperi un carucior


Pana mai ieri nici nu m-as fi gandit ca e asa mare filozofie sa cumperi un carucior cu care sa plimbi bebelusul. Si atunci cand am ales caruciorul pentru al nostru bebe, nu m-am gandit prea mult, nu aveam preferinte prea mari si ma gandeam ca toate sunt mai mult sau mai putin la fel. Singura conditie impusa de sotul meu era ca rotile sa nu fie cu camera, vazuse el la niste prieteni care faceau multe vizite pe la vulcanizare, asa ca am ales un carut cu roti de plastic, clasicele roti. Pe de alta parte rotile mari cu camera sunt mult mai bune decat cele mici, carutul e mai fiabil, mai ales daca e vorba cumva de un carucior pentru gemeni, aceste roti te ajuta sa impingi mult mai usor carutul, insa probabil si investitia trebuie sa fie pe masura astfel incat sa nu faci mereu pana.

Acum, dupa multi kilometri de impins la carut, vin in ajutorul celor care sunt in cautarea variantei cele mai bune de carut.

In primul rand, e foarte bine sa optati pentru varianta de trei piese ce cuprinde landou, scaun masina si carutul propriu zis. Am mai auzit mamici care preferau sa stea cu copilul mic in brate pe bancheta din spate a masinii, idee pe care nu o imbratisez din doua motive, siguranta si faptul ca il obisnuiesti gresit sa nu stea in scaunul lui, iar pe distante lungi va fi destul de obositor sa il tii in brate. Il pozitionati de prima data in landou si el sta foarte comod si in siguranta, iar calatoria voastra este una placuta si asa va veti putea deplasa si singure cu bebelusul, puteti merge la doctor, la plimbare intr-un parc mai indepartat sau la cumparaturi. Ce-i drept, se folosesc o perioada scurta aceste accesorii, insa sunt de mare ajutor, noi le-am utilizat si in casa, daca ne uitam la tv si bebelusul era mult prea mic sa stea in fund, il tineam in scaunul de masina cu fata spre noi si ne jucam sau cand faceam mancare in bucatarie, el statea in scaunelul de masina, asa s-a familiarizat cu scaunul de masina si pe distante lungi nu avem probleme, sta singur in spate, doarme mare parte din drum, iar calatoria e o placere.

O alta chestie de care mi-am dat seama in timp, avand in vedere ca trotuarele noastre sunt pline de gropi, cel putin prin interiorul cartierelor cam asa sunt, daca vrei sa manevrezi carutul cu o singura mana este destul de greu in cazul in care nu ai o singura bara la carut, chiar daca manerele pot fi ajustate in mai multe pozitii, nu iti usureaza treaba, deci cautati sa fie prevazut carutul cu o singura bara de impins.

Foarte important este sa fie prevazut si cu un cosulet in care sa poti pune cumparaturile, pentru ca e mult mai simplu sa imbini utilul cu placutul si atunci cand iesi la plimbare sa faci, si piata, de ce nu. Suportul din material al carutului ar fi bine sa poata fi scos si spalat la masina pentru ca se intampla uneori ca bebe sa ia masa in carut si inevitabil se poate murdari, asa ca suportul detasabil e un plus.

Spatarul scaunului sa fie ajustabil, astfel incat daca bebelusul adoarme sa se poata intinde pana la 180 grade, copii adorm foarte repede si bine la plimbare, se stie. Ar mai fi de folos o aparatoare de ploaie, copiii trebuie scosi afara chiar daca ploua, nu ii scoatem pe o ploaie torentiala dar daca e o ploaie moderata, e chiar foarte indicat sa faca cunostinta cu toate formele de climat.

Nu as putea spune ca suspensiile sunt foarte importante pentru un carut, nu am avut dar nici nu am dus lipsa lor, cu si fara ele, copilul tot are un senzor la roata si se trezeste in secunda doi dupa ce oprim carutul, plus ca lor le place sa fie zdruncinati, leganati, adorm mai repede.

P.S. Sa ii invatati sa stea in carut la plimbare caci am vazut multe mame cu copii in brate si impingand in acelasi timp la carucior si nu e foarte placut. Stiti de bara aceea eficienta de care va vorbeam sa manevrati carutul cu o mana, nu pentru asta era ci sa puteti vorbi la teefon, trimite un email, mesaj.

Acum pe final mi-am amintit un aspect demn de luat in seama si nu chiar de trecut in coada listei, si anume greutatea carutului. Sa cautati ca acesta sa fie cat mai usor mai ales daca locuiti la etaje superioare, fie ele si cu lift, se intampla de multe ori ca liftul sa nu functioneze.

Sper ca v-am fost de folos cu acest articol, in prima faza nici nu m-am gandit ca voi avea atatea de spus, dar mi-au venit pe parcurs si daca eu am omis ceva, va rog sa impartasiti cu noi din experienta voastra.

Plimbarile sunt benefice atat pentru copii cat si pentru voi. Plimbare placuta! #FunMami

Poza din acest articol este oferita gratuit de catre Oleksandr Pidvalnyi

Comentarii