Mini Placinte / Biscuiti pentru copii fara praf de copt


Astazi m-am trezit cu o mare pofta de ceva bun, am inceput cu o combinatie de branza tartinabila pe paine prajita si cu felii de banane deasupra, insa nu a fost de ajuns, voiam mai mult si cu siguranta si Stefanut e foarte incantat de fiecare data cand mami face ceva bun. Saptamana trecuta am facut clatite si nu am apucat sa le fac vreo poza ca baietii mei le-au devorat. Astazi am reusit sa scot cateva poze pentru ca in timp ce am facut placintelele/gogoselele/biscuiteii, alegeti voi un nume pentru ca eu nu stiu exact cum sa le denumesc, ei erau plecati la plimbare.

In general imi place sa fac dulciuri sau mancaruri care se prepara destul de rapid si usor, asa ca, atunci cand am vazut reteta aceasta m-am gandit repede ce bune ar fi de rontait la un serial, de mancat dimineata cu lapte de cel mic, sau unite cu gem, fiecare dupa preferinte. Reteta originala continea doar mere, insa mie imi place sa imi pun semnatura pe orice fac, putina diversitate nu strica niciodata, asa ca am adaugat si o jumatate de banana ramasa de la micul dejun.

Sa trecem la treaba:

Reteta usoara de Biscuiti cu mere

Ingrediente: 200 grame unt, 4 mere, (optional se pot adauga si banana, dar reducem din cantitatea de mere), 4 oua, 120 grame zahar, 500 grame faina, 1 plic vanilie, 1 plic praf de copt (doar optional).

Mod de preparare:

(1) Se bat foarte bine ouale, (2) apoi se adauga untul topit amestecand impreuna cu zaharul si vanilia. (3) Adaugam treptat faina (amestecata cu praful de copt daca alegeti sa folositi), (4) apoi se adauga in aluat merele taiate cubulete si banana taiata marunt. (5) Aluatul trebuie amestecat foarte, foarte bine ca sa nu ramana cleios. (6) Puneti hartie de copt peste tava de cuptor si, cu ajutrul unei linguri, puneti aluatul in tava. Nu e nevoie sa le stilizati prea mult, lasati cam 5 cm intre ele sa nu riscati sa se lipeasca . (7) Cuptorul se preincalzeste la 200 grade Celsius, apoi coaceti placintelele aproximativ 20-25 minute, le mai verificati intre timp deoarece depinde foarte mult de cuptor, le puteti incerca cu o sulita de lemn pentru frigarui.

Eu am avut doar 100 grame de unt asa ca am injumatatit toate ingredientele si mi-au iesit 12 bucati, daca respectati gramajul din reteta probabil o sa iasa o cantitate dubla si o familie dublu de incantata. Aceasta reteta facuta fara praf de copt este buna doar pentru copii peste 9 luni. Daca iti doresti neaparat sa folosesti un agent de crestere ar fi recomandat bicarbonatul stins cu lamaie sau praful de copt BIO, dar preferabil sa fie doar ocazional mai ales in cazul copiilor mai mici, unele preparate insa nu au nevoie de nici un agent de crestere daca au oua si bati bine albusul spuma.

Trebuie sa precizez si faptul ca ideea de a scrie aceasta reteta mi-a venit abia dupa ce totul a fost gata asa ca imi cer scuze pentru lipsa pozelor de la fiecare pas, daca voi continua seria de retete cu siguranta ma voi pregati mai bine pentru voi!

Treaba e simpla! Pofta sa aveti! #FunMami

Poza din acest articol si toate drepturile asupra ei apartin in totalitate ©FunMami.com

Comentarii