Reteta Risotto cu friptura de vita si legume


Risotto este un fel de mancare pe care multa vreme am ezitat sa il prepar pentru ca ma gandeam ca este dificil de facut, dar m-am ambitionat cand am sunat-o pe mama de vreo cateva ori și îmi spunea ca face risotto, atunci am zis ca nu poate fi chiar asa greu. Prima data am făcut după o reteta a lui Antonio Passarelli, apoi am vazut la Genaro Contaldo, are el un filmuleț pe YouTube cu reteta simpla, risotto bianco cum il numesc ei și inca 3 retete, cu sparanghel, ciuperci și dovleac.

Aveam in casa de ceva vreme o bucata de dovleac si am zis sa incerc si varianta aceasta, pe celelalte le-am făcut și au fost foarte bune. Eram puțin neincrezatoare, ma gândeam ca va ieși dulceag, dar nu a fost asa.

Dupa principiul "nici o masa fara carne"... acum ma gandeam cu ce proteina sa asezonez orezul asta italian, creveti nu am voie, cel mic e sub 3 ani și atunci m-am gandit la carne de vita.

Pentru reteta de risotto aveți nevoie de:

- orez special pentru risotto
- O ceapa
- Bucata bat apio ( nu am avut și am pus una de telina romaneasca și a foat foarte buna)
- Parmezan
- Dovleac
- Unt
- Sare și piper
- Vin
- Stoc supa pui/legume

Pentru friptura de vita:

- o bucata de antricot sau muschiulet
- Sare și piper
- Salvie
- Ulei masline
- Un catel usturoi

Modalitate de preparare:

Pentru ca eu nu am avut stoc de supa, am pregătit câteva bucăți de legume și le-am pus la fiert cu sare. In continuare puneti intr-o cratita un cub de 25 grame unt si ulei de masline, adaugati ceapa taiata marunt și peste 1-2 minute adaugati si degetul de telina taiata. Cand ceapa devine translucida adaugati orezul, amestecati si atunci când orezul se albeste adaugati 50 ml vin. Pe masura ce lichidul scade mai adaugati câte un polonic de supa. Repetați procesul pana orezul este aproape fiert, apoi adaugati dovleacul taiat marunt si lasati sa fiarba, adaugand supa treptat. Cand treaba e pe sfarsite adaugati parmezan ras, iar la sfarsit, dupa ce ati oprit focul, adaugati un cub de unt si amestecati pana se topeste si devine cremos, acoperiti cu un capac.


Pentru a condimenta carnea am pisat la mojar cateva frunze de salvie, un catel de usturoi, sare, piper si ulei de masline. După ce l-am imbuibat in maglavais, l-am pus pe o cratita de grill incinsa cateva minute pe o parte si pe alta.

Nimic nu se arunca, totul se foloseste, legumele pe care le-am fiert la supa, au avut și ele parte de acelasi tratament, le-am facut o baie cu maglavais și le-am asezat langa carne apoi rapid la cuptor. In cuptor tineti carnea in functie de cum vreti sa serviti vita, mai bine facuta sau medium rare. De obicei o prefer medium, însă acum trebuie sa o consum bine facuta.


Pont: telina din supa și gatita la cuptor e dementiala!

Cam asta e povestea risotto-ului cu dovleac !

Sa aveți pofta! Voi ati incercat aceasta reteta? Lasati in comentarii parerea voastra si spuneti voi cum preferati sa mancati orezul.

Pozele din acest articol si toate drepturile asupra lor apartin in totalitate © FunMami.com

Comentarii